Mesečni arhiv: marec 2020


za boljšo odpornost

Da imaš dobro odpornost vpliva več dejavnikov kot so gibanje, prehrana, čustveno in duševno stanje in drugo. Pa vendar zelišča lahko pomagajo, ne le na telesnem ampak tudi čustvenem in duševnem nivoju.

Najprej se je treba zavedati, da našo odpornost tvoji vojska različnih vrst celic, ki predvsem brani vstopne točke v naše telo. In sicer so največje bitke v grlu in na koži. Moč svojih “vojakov” ohranjamo predvsem tako, da jim drugje ne povzročamo dodatnega dela – kot na primer reševanje prenasičenega črevesja ipd. Torej na dolgi rok odpornost gradimo predvsem z celovitim zdravjem – ja, saj vemo, kajne 🙂

Če ste med tistimi, ki bi radi zelo na hitro dvignili svojo odpornost, obstajajo zelišča, ki spodbujajo tvorbo dodatnih vojaških sil. Te moči imajo predvsem ameriški slamnik, bezgove jagode in česen (in tudi čemaž). 

Ameriški slamnik je najbolj učinkovit dokler je svež oziroma v tinkturi iz svežega zelišča. Kadar se želite na hitro okrepiti, je ameriški slamnik odličen. Najbolj se izkaže ob prvih znakih okužbe. Jemanje na dolgi rok pa ni koristno (več kot 2 meseca) – celo škodljivo je, saj zavira naravno sposobnost telesa, da uravnava delovanje imunskega sistema. Tudi otroci si pogosto pomagajo z njim, vendar le, kadar se jih nekaj loteva.

Bezgove jagode so super za krepitev odpornosti, še posebej za otroke. Iz njih pripravljamo sirup ali čaj iz suhih jagod. Še posebej dobre so za tiste, ki imajo počasnejšo prebavo, saj jo spodbujajo.

Pa česen – super, če ste malo v letih, saj čisti tudi ožilje in spodbuja delovanje črevesja. Ja, in tudi skrbi za dodatno obrambno vojsko. Česen je eden tistih zelo varnih zelišč, ki ga lahko uživamo tudi daljši čas. Vendar s prekinitvami – 3 tedne pijemo, vsaj 1 teden premora. Tudi čemaž deluje zelo podobno in ima poleg vseh teh lastnosti tudi veliko mineralov. Sploh kadar ga jemo, se z njim lahko zelo dobro okrepimo. 

Kaj pa za odpornost na daljši rok? Obstajajo že tisočletja zelo cenjena zelišča, znana kot vitalni toniki. Med njimi je poleg prej omenjenega česna tudi astragalus, reishi goba, rožni koren, oljčni listi, pegasti badelj, regrat, zeleni deli še mlečnega ovsa. Gre za zelišča, ki v telesu predvsem vzpostavljajo ravnovesje in niso tako intenzivna. Zato jih lahko varno jemljemo tudi daljši čas, seveda s prekinitvami – torej 3 tedne jemljemo, 1 teden pavze. Zakaj pavza? Da ohranjamo naravno sposobnost telesa, da vzpostavlja ravnovesje. Sicer se telo navadi na pomoč zelišča in ga tudi vedno pričakuje. Po domače povedano ga “scrljamo”.

Katero zelišče izbrati od zgoraj naštetih za odpornost na dolgi rok?

Poleg vpliva na našo odpornost, rožni koren pripomore k boljšemu razmišljanju, mlečni oves krepi živčni sitem, regrat in pegasti badelj ter tudi oljčni listi dobro čistijo telo, oljčni listi so primerni za sladkorne bolnike ali tiste z bolečimi sklepi, holesterolom.

Odpornost je kompleksna. Pa vendar ji lahko pomagamo tudi z zelišči – in to na varen in učinkovit način.